FAQ

Vanliga frågor och svar


Pga hög belastning i butiken så kan vi missa samtal från våra kunder. Vi har för policy att ringa upp igen på alla våra missade samtal.

Det går även bra att kontakta oss via chatt, mail och sms.

Mailadressen är info@psxbutken.com .

Sms skickas till 0736-132863.

Reklamerar du din produkt pga fel av oss/produkten så står vi för frakten.

Skicka in produkten/produkterna till oss tillsammans med dina uppgifter, så återkommer vi angående din reklamation

Vi tar aldrig bort eller rör någon information på din enhet vid reparation.

I vissa speciella fall kan det behövas en återställning av telefonen, men då kontaktar vi alltid kunden innan för ett godkännande.
Det är alltid bra att göra en backup på all information innan du lämnar in den.

Vi har 90 dagars garanti på utförd reparation.

Garantin täcker eventuella fel som är direkt kopplat till den del som är reparerad. I vissa sällsynta fall kan andra fel uppstå efter en reparation, det beror oftast på att enheten fått en mer omfattande skada än vad man ser på utsidan och då räcker det med att man öppnar upp telefonen för att dessa fel skall visa sig. Vi upplyser alltid dig som kund ifall den skada som du lämnar in telefonen för är extra känslig för just denna typen av fel, t.ex. fuktskador som är komplicerade att reparera.

Det brukar gå snabbare för oss att hantera ärendet om ni ringer in innan så slipper ni vänta för länge .

Det går även att droppa in eftersom glas, baksida o batteribyte går att byta på ca. 1 timme .  
När ni lämnar in telefonen får ni en tidsuppskattning för hur lång tid reparationen tar. Skulle er reparation dröja pga att reservdelen inte finns hemma så har vi lånetelefoner på lager.

Nej, vi är en självständig verkstad som finns på plats för att hjälpa dig. Eftersom vi är självständiga så innebär det många fördelar för dig som kund, vi bestämmer själva våra låga priser, vårt arbetssätt är anpassad efter kundens behov och inte tillverkarens önskemål. 
Hos oss kan du utföra alla typer av reparationer på din Smartphone. När du får en yttre skada på din enhet så försvinner vanligen garantin på din enhet, hos oss får du hjälp oavsett fel. Skulle du ha fler frågor angående detta så är du välkommen in till vår butik
 eller kontakta oss.